Dag 96 La Reole - Rijssen - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Wim en Alda Nijkamp - WaarBenJij.nu Dag 96 La Reole - Rijssen - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Wim en Alda Nijkamp - WaarBenJij.nu

Dag 96 La Reole - Rijssen

Blijf op de hoogte en volg Wim en Alda

21 September 2014 | Spanje, Burgos

La Reole - Rijssen
Afstand 25 km lopen naar Bazas, ( 612 km) 1185 km per auto naar
huis
Weer 's nachts onweer, harde wind en veel regen; tijdens het
wandelen zonnig en droog, 23° C; tijdens de terugreis
wisselend bewolkt, af en toe zon en regen, koel
Slapen thuis
Eten patat met kipsnitsel en rattatouie, toetje na

Na een erg onstuimige nacht met erg veel wind en harde buien, breken we de tent af terwijl het droog is. We lopen tegen zevenen weg van de camping. We hebben haast, want eigenlijk hadden we nu vanuit Bazas willen vertrekken met de auto. We lopen in straf tempo nagenoeg dezelfde route als de eerste dag, dus het is bekend terrein. Als de kosteres in een klein dorpje ons uitnodigt om de kerk te bezichtigen, slaan we dat af. We zijn bijna pelgrim-af, we moeten opschieten.
Even drinken we nog onze thee op, doen een paar boodschappen en bereiken om kwart voor twaalf de camping, met op de parkeerplaats in het hoekje onze auto. Om twaalf uur rijden we weg voor een reis van zo’n 1200 km. Hoogstwaarschijnlijk gaan we halverwege overnachten, kijken hoe het loopt.. Maar de reis verloopt erg voorspoedig, en de buien onderweg in de nabijheid van Parijs nodigen niet uit tot tentje opzetten en overnachten. Daarom besluiten we in een keer Door te rijden naar huis. En na een warme maaltijd in een wegrestaurant, gaan we voor het laatste stuk, en bereiken we tegen 23.30 uur het huis aan de Roerdomp. Het was een erg, erg fijne vakantie, en we kijken uit naar de laatste etappe van de camino, die voor ons hopelijk volgend jaar zal plaatsvinden.

We zagen pelgrims uit Ierland, Wales, Engeland, Zweden, Denemarken, Duitsland, Belgie, Slovenie, Slowakije, Frankrijk, Italie, Canada, Spanje, Nieuw Zeeland, Australie, Mexico, Japan, Korea en een uit Nederland.

Wim en Alda

Wij zijn bezig om in een aantal etappes naar Santiago de Compostella te lopen. We zijn gestart in Pieterburen, hebben het Pieterpad gelopen in 2010. Deze zomer zijn we door belgie getrokken via het Jacobspad en zijn aangeland boven in Frankrijk in het plaatsje Rocroi. In het voorjaar van 2012 hopen we onze reis te hervatten. In mei 2012 zijn we van Rocroi naar Reims gelopen en in de vakantie van Reims naar Nevers. Juli 2013: we starten in Nevers, ons eindpunt van vorig jaar en trekken de Bourgogne uit, door de Auvergne en lopen de Dourdogne binnen. La Reole is ons eindpunt. Vanaf hier is het nog zo'n 1100 kilometer naar Santiago.