Dag 76 Le Billon - Roquefort - Reisverslag uit Roquefort-la-Bédoule, Frankrijk van Wim en Alda Nijkamp - WaarBenJij.nu Dag 76 Le Billon - Roquefort - Reisverslag uit Roquefort-la-Bédoule, Frankrijk van Wim en Alda Nijkamp - WaarBenJij.nu

Dag 76 Le Billon - Roquefort

Blijf op de hoogte en volg Wim en Alda

21 September 2014 | Frankrijk, Roquefort-la-Bédoule

Le Billon - Roquefort, 24 juli

Weer eerst mistig, regen 12 uur breekt de zon door en wordt het
heet, 33 °C
Afstand 31 km ( 89,2)
Camping municipal in Roquefort, € 10,50
Eten ardappelblokjes met gemengde groent, hamburger, vla na

Nagezwaaid door onze gastvrouw en gewapend met de "plane" die ze voor ons heeft getekend verlaten we om 8 uur onze slaapplek. We kregen nog wat tomaatjes mee voor onderweg, en de waarschuwing om vooral de brug niet over te gaan, dus wat willen we nog meer. Het is behoorlijk mistig en minstens de helft zo warm als gisteren, en dat
stemt ons zeer tevreden. Het zijn lange, rechte saaie wegen die ons naar Bourriot Bregonce leiden. De winkel, die men in ons boekje daar had voorspeld, is helaas gesloten, dus we moeten met eigen middelen pauzeren. Ook de winkel in Retjons is "fermee" maar wel zien we daar de 1000 km paal! Vanaf hier nog 1000 naar Santiago. Dat geeft de burger moed. Inmiddels is de zon doorgebroken en loopt de temperatuur flink op. We besluiten de GR 654 een stukje te volgen, wat we achteraf erg betreuren. Het parcours wordt erg heuvelachtig en smal, wat vooral met het karretje niet gemakkelijk gaat.De omgeving is wel schitterend, maar deze twee pelgrims raken verhit en vermoeid en
hebben er geen oog meer voor. We komen in Roquefort en hebben nog steeds geen boodschappen, dus moeten we eerst de stad in voor een en ander. Daarna gaan we naar de Municipal camping waar we lekker uitrusten, douchen en heerlijk eten. Ja, dan knap je vanzelf weer op. We hebben een tafel met banken bemachtigd zodat we de avond zit-
tend kunnen doorbrengen, wel zo gemakkelijk. Mathijs belt nog even dat alles thuis ok is, fijn!

Wim en Alda

Wij zijn bezig om in een aantal etappes naar Santiago de Compostella te lopen. We zijn gestart in Pieterburen, hebben het Pieterpad gelopen in 2010. Deze zomer zijn we door belgie getrokken via het Jacobspad en zijn aangeland boven in Frankrijk in het plaatsje Rocroi. In het voorjaar van 2012 hopen we onze reis te hervatten. In mei 2012 zijn we van Rocroi naar Reims gelopen en in de vakantie van Reims naar Nevers. Juli 2013: we starten in Nevers, ons eindpunt van vorig jaar en trekken de Bourgogne uit, door de Auvergne en lopen de Dourdogne binnen. La Reole is ons eindpunt. Vanaf hier is het nog zo'n 1100 kilometer naar Santiago.

Actief sinds 08 Nov. 2011