Dag 95 Burgos - La Reole - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Wim en Alda Nijkamp - WaarBenJij.nu Dag 95 Burgos - La Reole - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Wim en Alda Nijkamp - WaarBenJij.nu

Dag 95 Burgos - La Reole

Blijf op de hoogte en volg Wim en Alda

21 September 2014 | Spanje, Burgos

Burgos - La Reole, 12 augustus

Afstand Treinreis
Weer bewolkt, af en toe zon, 23° C
Slapen camping La Reole
Eten pasta uit blik met noodrantsoenbrood

Tegen half twaalf gisteravond arriveert net naast ons tentje een bus met campinggasten. Aan het lawaai te horen zijn het er minstens tien. Het gaat er niet zuinig aan toe, en tot onze schande moet ik bekennen dat ze Nederlands spreken. Van slapen kan het komende uur helaas geen sprake meer zijn. Als we uiteindelijk naar buiten komen met het ver-zoek wat rustiger te doen, kijken ze stomverbaasd: hè, komen uit dat kleine tentje mensen die aan het slapen waren? Spreken ze Nederlands? Duizend excuses, ze zullen echt heel zachtjes doen. Inderdaad wordt het praten minder luid, maar de schuifdeur wordt wel elke tien minuten met een smak dichtgegooid. (het blijken twee jongens en twee meisjes te zijn die deze overlast veroorzaken). Nee, het campingleven is niet altijd gemakkelijk, geef me dan maar een zaal vol Pelgrims! Om half zes gaat onze wekker, en we besluiten op het station te ontbijten, omdat het
hier nog aardedonker is. Na wat vertraging vertrekken we tegen kwart over acht naar Hendaye, daar komen we, zoals gepland om 11.28 uur aan. We kunnen pas om 13.43 uur een plekje naar Bordeau reserveren, dus dat wordt wachten. Dan heeft de trein ook nog eens een half uur vertraging, dus we beginnen ons zorgen te maken over de slaapplaats van vanavond. Het reizen per trein is veel vermoeiender dan de zwaarste etappe van onze voettocht tot nu toe, dat is een feit.
Uiteindelijk, het is inmiddels bijna half zeven, belanden we in La Reole, het treinreizen helemaal beu. Maar hoe nu verder? Het blijkt dat de bus dit plaatsje niet in zijn route heeft opgenomen. We lopen een farmacie binnen, en daar zijn ze zo bereidwillig een taxi voor ons te bellen. We gaan akkoord met de prijs, totdat de beste man besluit nacht-tarief in rekening te brengen, en de prijs met 50% verhoogt. Nu haken we af en besluiten morgen de 25 km naar Bazas te gaan lopen. We kopen wat eten bij een Afrikaan die zijn winkeltje nog open heeft en lopen naar de
camping net over de brug.

Wim en Alda

Wij zijn bezig om in een aantal etappes naar Santiago de Compostella te lopen. We zijn gestart in Pieterburen, hebben het Pieterpad gelopen in 2010. Deze zomer zijn we door belgie getrokken via het Jacobspad en zijn aangeland boven in Frankrijk in het plaatsje Rocroi. In het voorjaar van 2012 hopen we onze reis te hervatten. In mei 2012 zijn we van Rocroi naar Reims gelopen en in de vakantie van Reims naar Nevers. Juli 2013: we starten in Nevers, ons eindpunt van vorig jaar en trekken de Bourgogne uit, door de Auvergne en lopen de Dourdogne binnen. La Reole is ons eindpunt. Vanaf hier is het nog zo'n 1100 kilometer naar Santiago.

Actief sinds 08 Nov. 2011