Dag 93 Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Wim en Alda Nijkamp - WaarBenJij.nu Dag 93 Burgos - Reisverslag uit Burgos, Spanje van Wim en Alda Nijkamp - WaarBenJij.nu

Dag 93 Burgos

Blijf op de hoogte en volg Wim en Alda

21 September 2014 | Spanje, Burgos

Burgos, 10 augustus

Afstand 11 km (574)
Weer zonnig met een lekker fris briesje, 30°
Slapen camping Fuentes Blancas € 16,-
Eten rijst met slabonen en gehakt uit blik, annanas na

We slapen uit tot half tien, en zien dat velen de camping al weer hebben verlaten en anderen druk aan het pakken zijn. We eten lekkere croissantjes en stokbrood dat nu eens niet al twee dagen in onze rugzak heeft gezeten. Dat is genieten, zeg. We luisteren naar een preek van ds. Van der Meijden over Psalm 6 " maar toch, er is hoop". Het geeft de burger moed. We lopen de stad in en via de navigatie bereiken we het station. We vragen inlichtingen over een treinkaartje naar Bordeau. Dat blijkt niet mogelijk van hieruit. We kunnen naarHendaye en daar moeten we een kaartje naar Bordeau kopen. Het zal nog een heel avon-tuur worden om in Bazas bij de auto te belanden, maar het zal zeker lukken, toch? In elk geval kunnen we dinsdagmorgen om 7.48 uur meereizen, dus dan hopen we present te zijn. We slenteren terug en eten op een muurtje wat brood en crackers, we zijn een beet-je in de relaxstand beland, maar dat mag ook wel na drie weken zwoegen. De rest van de dag gaat in rust voorbij. Het avondeten koken we op de picknickplaats
net buiten de camping, waar alle Burgossenaren elkaar schijnen te ontmoeten. We " lenen" alsnog een paar stoelen van een van de vakantiehuisjes van de camping omdat we dat iedereen zien doen. Zo, dat zit wel zo lekker. En tegen half tien gaan we naar bed.

Wim en Alda

Wij zijn bezig om in een aantal etappes naar Santiago de Compostella te lopen. We zijn gestart in Pieterburen, hebben het Pieterpad gelopen in 2010. Deze zomer zijn we door belgie getrokken via het Jacobspad en zijn aangeland boven in Frankrijk in het plaatsje Rocroi. In het voorjaar van 2012 hopen we onze reis te hervatten. In mei 2012 zijn we van Rocroi naar Reims gelopen en in de vakantie van Reims naar Nevers. Juli 2013: we starten in Nevers, ons eindpunt van vorig jaar en trekken de Bourgogne uit, door de Auvergne en lopen de Dourdogne binnen. La Reole is ons eindpunt. Vanaf hier is het nog zo'n 1100 kilometer naar Santiago.

Actief sinds 08 Nov. 2011