Dag 80 Ortez - Sauveterre de Bearn - Reisverslag uit Sauveterre-de-Béarn, Frankrijk van Wim en Alda Nijkamp - WaarBenJij.nu Dag 80 Ortez - Sauveterre de Bearn - Reisverslag uit Sauveterre-de-Béarn, Frankrijk van Wim en Alda Nijkamp - WaarBenJij.nu

Dag 80 Ortez - Sauveterre de Bearn

Blijf op de hoogte en volg Wim en Alda

21 September 2014 | Frankrijk, Sauveterre-de-Béarn

Orthez - Sauveterre de Bearn, 28 juli

Afstand 24,4 km (218,8)
Weer bewolkt, af en toe een buitje, af en toe zon, 25 ° C
Slapen camping du Gave € 13,50
Eten ??

Vanmorgen om 6 uur gaat de wekker, en we zijn voor onze luidruchtige buren niet van plan om heel zachtjes aan te doen! Bah, wat een herrie maakten die gasten vannacht. We lopen Orthez in, op zoek naar de bakker en kopen lekker brood en iets voor straks bij de thee. Het is niet zo ver vandaag, dus we beschouwen het als een semi-rustdag. Maar eerst moeten er flink wat heuvels bedwongen worden. Gelukkig is het koel en bewolkt, want desondanks is het zweten geblazen. Voordat het echte klimwerk begint, drinken we thee met een " jezuiet" in een parkje in Hopital d` Orion. We hervatten de route en steigen naar 230 meter, om dan aan de andere kant weer steil af te dalen. En dat nog eens en nog eens, totdat we tegen twaalven Sauveterre de Bearn bereiken en de camping na wat verwikkelingen vinden. We krijgen een mooi plekje toe-gewezen, compleet met kraan, stopcontact, een tafel en twee stoelen! We zijn dik tevre-den. Nadat we ons hebben geïnstalleerd zoeken we de supermarkt op, even buiten het stadje. Deze blijkt echter middagpauze te hebben, zodat we drie kwartier moeten wachten. We kopen ijsjes en rolmops en nog allerlei lekkers en hangen de toerist uit, want het moet
gezegd: Sauveterre is een prachtig oud stadje met een burcht en een oude brug, het bekijken waard. We zien Charlie in een herberg en groeten hem even. Alles ok. Het begint te regenen en tussen de buien door koken en eten we. Omdat het tussen de bladeren door gaat druppelen, rest ons niets dan een vroege aftocht richting ons bed.

Wim en Alda

Wij zijn bezig om in een aantal etappes naar Santiago de Compostella te lopen. We zijn gestart in Pieterburen, hebben het Pieterpad gelopen in 2010. Deze zomer zijn we door belgie getrokken via het Jacobspad en zijn aangeland boven in Frankrijk in het plaatsje Rocroi. In het voorjaar van 2012 hopen we onze reis te hervatten. In mei 2012 zijn we van Rocroi naar Reims gelopen en in de vakantie van Reims naar Nevers. Juli 2013: we starten in Nevers, ons eindpunt van vorig jaar en trekken de Bourgogne uit, door de Auvergne en lopen de Dourdogne binnen. La Reole is ons eindpunt. Vanaf hier is het nog zo'n 1100 kilometer naar Santiago.

Actief sinds 08 Nov. 2011